ویزای H1 - B، عمومی ترین ویزای کار آمریکا

کسانی که دارای تخصص حرفه ای خاص می باشند در صورتی که از طرف یک کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شوند می توانند تقاضای ویزای کار نمایند. در این نوع ویزا داشتن حداقل مدرک لیسانس  تایید شده ، و کارفرمای واجد شرایط اداره مهاجرت امریکا از شرایط لازم می باشد. در مواردی که فرد متقاضی مدرک کارشناسی نداشته باشد داشتن سالها تجربه کاری در رشته خاص و توانایی اثبات این ادعا می تواند به متقاضی در خصوص اخذ این نوع ویزا کمک نماید. حداقل مدت زمان صدور این ویزا یک ساله می باشد و همسر و فرزندان زیر بیست و یک سال دارنده ویزای کار می توانند به عنوان همراه وارد آمریکا شوند ولی اجازه کار را نخواهند داشت. برای اخذ این نوع ویزای کار از کشور آمریکا همکاری با یک وکیل مهاجرت در اخذ این نوع ویزا کمک بسیاری به متقاضی خواهد نمود.



در صورتی که کارفرمای امریکایی واجد شرایط لازم اداره مهاجرت را در خصوص درخواست گرین کارت برای نیروی کار خود را داشته باشد، متقاضی می تواند از طریق کارفرمای خود درخواست گرین کارت نماید و اجازه اقامت دائم در امریکا را کسب نماید.


این ویزا برخلاف تبلیغات بعضی ها اصلا منجر به گرین کارت امریکا نمیشود. اما راه هایی دارد که بشود این ویزا را به اقامت دائم تغییر داد.

دقت بفرمایید ،این ویزا سه سال است و تا سه سال بعد(مجموعا ٦سال) قابل تمدید است.

پویا منصفی